reklama

čomu ma naučil bushido...

Mám rád čítať knižky. Inšpirujú ma. Robia mi môj život bohatším. Vo svojom mladom živote som prečítal už pomerne slušné množstvo kníh, ale stále mám hlad a pokiaľ budem žiť, budem vyhľadávať ich prítomnosť aj naďalej. Niekedy dávno ma silne zasiahol Marcus Aurelius a ja by som si najradšej prial žiť v súlade s jeho polobožským svetom. Nedávno ma zase oslovil Nietzsche, ktorého si navždy zafixujem ako zabíjača nihilizmu. Tieto veľké postavy dejín však nie sú jedinou inšpiráciou. Pozitívne inšpirovať sa je možné aj v súčasnosti. Dokonca na takých miestach, kde by sme to, snáď, ani nečakali. Mňa nedávno oslovil príbeh začínajúci v berlínskom ghette...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže Yeah Guck mal Zeiten ändern sich. Dich und deine Sicht. Časy sa menia a menia nás a naše postoje. Takto glosuje svoj životný poznatok jeden z najuznávanejších nemeckých raperov, úspešný entertainer a milionár Bushido. Vlastným menom Anis Mohamed Youssef Ferchichi, syn arabských prisťahovalcov, vyrastajúci v rozvrátenej rodine, žijúcej na okraji spoločnosti, v nehostinnosti berlínskeho ghetta. Spieva o tom, ako ho opustil otec, keď bol ešte malý chlapec. Zronený sleduje ako alkohol rozvracia jeho rodinu a jeho matka plače v kuchyni, na kolenách, zbitá a ponížená vlastným mužom. Bez otca však mladý Anis stvrdne, nemá inú možnosť. V škole sa bije a pretĺka sa neľahkým životom v ghette veľkomesta. Jeho situácia je zlá, nemá peniaze, rešpekt, a cíti jasné sociálne bariéry svojho postavenia, resp. svojho sociálneho vylúčenia. Zožiera ho to. Ako ďalej vraví nemá svoje Up and Downs, vždy len samé...Es gab nur Tiefen keine Höhen - žiadne životné radosti, výšky. Nechce však ľútosť a zmilovanie. Napriek tomu, že ho všetci naokolo odsudzujú, stále verí v seba a v to, že raz niečo môže znamenať. Život sa stáva v jeho ponímaní už len bojom. Boj, tvrdosť a neodňateľná viera. Anis si vyberá teda nové meno- Bushido - v japončine cesta bojovníkov a je presvedčený túto cestu podstúpiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príbeh sa pre neho končí šťastne, podarí sa mu snáď ta najúžasnešia vec v tomto živote - nájde svoj talent, stane sa raperom a získa toľko vytúžený spoločenský rešpekt. Napriek tomu, čo mu spôsobil jeho otec, keď ho ako mladého chlapca opustil, bushido mu odpúšťa, hoci teraz je váženým občanom Spolkovej republiky Nemecko. Tento človek získava veľa. Vybojovaný rešpekt spoločnosti, nájdený talent a pocit, ktorý prežije len veľmi málo ludských jedincov - prekročenie svojho horizontu, svojho sociálneho prostredia, vytúžený, vyhratý boj s ťažkým súperom, svojím tzv. osudom. Je na to právom hrdý, a keď je naozaj taký, ako mnohý hovoria, že nezabudol teda na to, odkiaľ prišiel, tak je na maslowovej stupnici niekde fakt fakt vysoko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo mi tento príbeh hovorí? Nie som nejaký špeciálny fanúšik nemeckého rapu. Niekto by mohol namietať, že spoločenská kontribúcia u tohoto človeka je minimálna, a že mu išlo len o peniaze, ktorými sa teraz vystatuje. Nech je aký je, je to jedno, nezaujíma ma to.

Ide však o niečo veľmi dôležité. Ide o Nádej, život ako boj a neskutočnú dávku viery. Viem si predstaviť jeho vnútorný nepokoj, ktorý ho zožieral, hoci naše materiálne bytie, náš pôvod bol značne odlišný. Ja som nevyrastal v ghette, ale v slušnej rodine. Zoberme si tento odkaz k srdcu - Časy sa menia. Vezmime si to za svoje najmä my mladí. Najmä dneska, keď nás deprimuje táto hnusná doba. V dobe, keď nám všetci zatvárajú dvere, keď mnohý sú na úrade práce namiesto toho, aby makali a zaškolovali sa v našich podnikoch hoci chcú. Keď nám štát a jeho vzdelávací systém takmer vôbec nepomáha k tomu, aby sme našli aj tie naše talenty, ktoré sú v nás ukryté, vo všetkých, avšak len málo z nás ich aj skutočne objaví. Keď nám dneska stupidná komerčná propaganda suká rôzne blbosti, celevriti do hlavy. Keď štát je tu len pre oligarchov a asociálov. Keď nám spoločnosť nedáva nádej a perspektívu, len skepsu, zlý príklad a deprimovanosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stvrdnime! Vydajme sa na cestu bojovníkov! Pamätajte, časy sa menia a ak to dokázal Anis, pomerne nevzdelaný syn arabských prisťahovalcov, tak sa to mnohým šikovným, vzdelaným, mladým ľuďom u nás musí podariť. Choďte za svojími cieľmi! Bojujte! Neprestávajme veriť, my mladí. lebo... Du kriegst im Leben nichts geschenkt, also Denk an Mich Wenn ich dir sag Zeiten ändern Sich

https://www.youtube.com/watch?v=GeHIhJFSHds

text: http://www.songtextemania.com/zeiten_andern_dich_songtext_bushido.html

Martin Drotar

Martin Drotar

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte stále verím, že tu môžme vybudovať dobrú spoločnosť pre život, aj keď ma každodenná realita presviedča o opaku... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu